środa, 25 listopada 2015

O chłopcu, który wpadł do książki i zadał ważne pytanie: dlaczego?


Kiedy byłam mała moją uwagę szczególnie przyciągały obrazki w książkach. Tekst był mało ważny, ponieważ to dzięki ilustracjom przenosiłam się do świata niesamowitych historii. Nawet sobie nie wyobrażałam, że w tym wieku nadal będę zachwycać się książkami dla dzieci, a jednak!

Wydawnictwo Adamada całkiem niedawno miało swoją premierę na rynku wydawniczym, zaprezentowało się na tegorocznych Targach Książki w Krakowie. W swoim katalogu posiadają wiele pouczających i interesujących książek, dla dzieci w każdym wieku.
 
O chłopcu, który wpadł do książki to porywająca opowieść dla dzieci powyżej czwartego roku życia, choć moim zdaniem byłaby odpowiednia nawet dla młodszych. Jest to pięknie ilustrowana opowieść o małym chłopcu, który pewnego dnia niespodziewanie pojawił się na czystej stronie książki. Wokół niego zaczął tworzyć się zupełnie nowy świat przepełniony zielenią i słońcem oraz przyjacielskimi zwierzętami. Książka Petera Carnavasa obrazuje w bardzo ciekawy sposób życie człowieka, nie jest ani nudna, ani przepełniona długimi opisami, a kolorowa, zabawna i z sensem. Krótkie komentarze i śliczna forma przemawia do wyobraźni, nawet starszych czytelników. Znów poczułam się jak dziecko odkrywające czym tak naprawdę jest życie i na czym polega.
 
Tak oto wygląda początek opowieści...
 
Wydanie jest bardzo porządne, w sam raz do wielokrotnego czytania! Twarda oprawa, spory format i cudowna, bajkowa okładka. W środku nie znajdziemy numerów stron, w końcu jest to PRAWDZIWA historia, a takich się nie numeruje! Każda kolejna kartka to nowy etap w życiu naszego bohatera, który dojrzewa i zadaje sobie pytania. Tekstu jest naprawdę mało, akurat tyle, aby opowieść miała sens i przesłanie. A jakie jest to przesłanie? Sądzę, że każdy czytelnik będzie miał niezłą frajdę w trakcie jego odkrywania :)
 
Tytuł: O chłopcu, który wpadł do książki / The boy on the page
Autor: Peter Carnavas
Rok wydania w Polsce: 2015
Wydawnictwo: Adamada
 
Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Adamada

16 komentarzy:

  1. Też czytałam tę książkę;-) Uważam, że wydawnictwo ma ciekawe propozycje dla dzieci, mi się podobają, moim dzieciom też;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Popieram! Osobiście mam w planach sprezentowanie książek mojemu kuzynostwu, czuję, że będą równie zachwyceni :)

      Usuń
  2. Ojej zauroczyła mnie ta książka. Kupiłabym. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mimo,ze nie mam w rodzinie żadnego duzo młodszego dziecka to chętnie kupiłabym ta książeczkę i sama przeczytała <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, to fantastycznie :D Czasem naprawdę cudownie jest cofnąć się kilka lat wstecz i znów poczuć się jak dziecko ^^

      Usuń
  4. Hej :3 Zostałaś nominowana do LBA u mnie na blogu! Zajrzyj w wolnej chwili :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja już chyba wyrosłam z takich książek, ale myślę, że dla młodszych czytelników będzie idealna :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż, wiadomo, to książka dla dzieci :D Co nie zmienia faktu, że poprawia humor :D Ale masz rację, jest idealna dla młodszych czytelników ;)

      Usuń
  6. piękne wydanie, te kolory, przez moment miałam wrażenie, że okładka wykonana jest z miękkiego materiału. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W pełni Cię popieram :) Faktycznie, trochę tak wygląda ;)

      Usuń
  7. Oj chciałabym wpaść do książki!

    OdpowiedzUsuń